Prawda o esporcie. Gdzie obstawiać zakłady esport?

Esport, to słowo brzmi coraz bardziej znajomo. Niektórzy grają tylko w automaty, inni niecierpią slotów online i swoją grę ograniczają do zakładów sportowych. Cóż, każdy z nas inny gust i o nim się nie dyskutuje. Ten artykuł poświęcimy zjawisku, które wzbudza coraz większe zainteresowanie w sieci, mianowicie polski esport. Pomożemy Ci też znaleźć stronę, na której będziesz mógł obstawiać zakłady bukmacherskie esport na Counter Strike, League of Legends i Dota 2. Wybierz swojego bukmachera z bogatą ofertą zakładów esport!

[module id=24400]

Jak obstawiać zakłady na Dota 2 czy mecze LOLa?

esport, e-sports, sport elektroniczny to sport polegający na rywalizacji w grach komputerowych. Najpierw były gry planszowe i podwórkowe zabawy, potem był komputer i gry na PC i konsolę. Esport jest już tylko kolejnym krokiem, który wykorzystuje chęć rywalizacji z innymi użytkownikami. Zakłady bukmacherskie esport to ekscytująca rozrywka dla tych z graczy komputerowych, którzy cenią sobie emocje związane z ryzykiem. Jak być dobrym w obstawianiu meczy Ligue of Legends, czy Starcraft? Najlepiej samemu dużo grać i śledzić newsy na stronach internetowych poświęconych esportowi. Dzięki temu nie przegapisz żadnego wydarzenia na miarę światową. Ponadto sugerujemy uważny wybór bukmachera. Podczas, gdy jeden bukmacher oferuje szeroką gamę zakładów Dota 2, już Starcrafta 2 próżno u niego szukać. Z tego powodu powyżej prezentujemy pełną ofertę zakładów esport, jakie można znaleźć u najbardziej popularnych bukmacherów.

esports

Popularność esportu wynikać może z jego ogólnodostępności. Już nie musisz trenować miesiącami, by uczestniczyć w zawodach. Wystarczy, że posiadasz komputer (ewentualnie urządzenie mobilne) i dostęp do internetu. Wystarczy, że kochasz grać, a z czasem będziesz w tym bardzo dobry. Gry to czysta przyjemność. Niektóre są dostępne za darmo, wystarczy wejść na stronę i się zarejestrować. Rosnące zainteresowanie grami rozpoczęło się wraz z uruchomieniem platformy online, na której użytkonicy sieci mogli grać między sobą w Quake’a, grę zręcznościową na PC-eta. Zagrać tam mógł każdy w dowolnej chwilii. Gry sieciowe pozwoliły również na nawiązanie kontaktu z innymi graczami, którzy zaczęli się umawiać na grę w konkretnych godzinach. Dziś większość buckmacherów oferuje zakłady esport.

Nazwa e-sport może sugerować coś, czym na prawdę są sporty wirtualne (wirtualnie stworzone i cyklicznie odbywające się wydarzenia sportowe, np. Wyścigi motocykli, psów, koni, etc. Tymczasem esports nie ograniczają się do sportowych gier komputerowych. Właściwie jest na odwrót i póki co rywalizować można w Courner Strike, Dota 2, Call of Duty, Ligue of Legends, Starcrafts 2, czyli w grach zręcznościowych i strategiach czasu rzeczywistego. O specyfice każdej z tych gier opowiemy poniżej. Tymczasem skupmy się na tym, co łączy wszystkie gry, które stanowią część esports. Jest nią możliwość rywalizacji z innymi graczami i pragnienie bycia najlepszym z nich.

Mistrzostwa i mecze esport

Esport udowodnia, że rywalizować można nie tylko na bieżni i ringu, ale również przed ekranem komputera, czy na PS4. Odbywają się też profesjonalne turnieje, mecze czy nawet mistrzostwa świata esport. Na jednej z nich pierwsze miejsce zdobyła ekipa z Polski. Był to pamiętny lipiec 2007 roku w Paryżu w Expo Porte de Versailles, gdzie zorganizowano Electronic Sports World Cup. Wówczas Filip ‘Neo’ Kubski poprowadził swój team do zwycięstwa zdobywając główną nagrodę.

Środki pieniężne przeznaczone na zorganizwanie takiego wydarzenia, a także liczba fanów (na chwilę obecną około 500 milionów na całym świecie) powinna dać wyobrażenie na temat potencjału esportu. Polacy zdobyli wówczas główną nagrodę o wartości 40,000 dolarów. Przy czym najwyższa pula nagród jaka dotychczas miała miejsce osiągnęła wartość 20 milionów dolarów w turnieju Dota 2 The International 2016. Czy jest tu jeszcze ktoś kto turnieje esports traktuje z lekceważeniem i machnięciem ręki?

Esport – praca, sposób na biznes lub życie

Szybko rosnące zainteresowanie esportem przyciąga uwagę inwestorów i stanowi wolną, otwartą przestrzeń i miejsce na nowe pomysły. Sprawia też, że w praktyce gaming stał się przemysłem wysoce dochodowym. Najlepsze gry sprzedają się w dziesiątkach egzemplarzy, a firmy produkujące je prześcigają się w pomysłach na najlepsza fabułę i rozwiązania graficzne. Nakręca to również przemysł produkujący komputery i sprzęt komputery. Gracze zakupują coraz to nowsze oprogramowanie, wymieniają stare karty graficzne na lepsze i toporne myszki na optyczne z wieloma przyciskami. Wszystko, by emocje i doświadczenie gry było jeszcze bardziej przyjemne, a oni sami szybsi i lepsi.

Wreszcie, oserwowanie rywalizujących ze sobą osób grających na PC-cie pozwoliło na zorgnizowanie zakładów. Tak więc do innych zakładów dołączyły zakłady bukmacherskie esport. Co prawda wciąż jeśli chodzi o esport nie mamy do wyboru tak wielu wydarzeń, jak w przypadku pozostałych dyscyplin sportowych, jesteśmy pewni, że ich liczba będzie nieustająco rosła. Biorąc pod uwagę jakie kwoty stanowią nagrody, niektórzy z graczy za pewne postanowią w taki sposób zarabiać na życie. Dlaczego nie? Niektórzy utrzymują się z gry w pokera, więc może byłoby możliwe życie z gry na PS4, czy komputerze. Jeszcze inni będą czerpali dochody z zakładów bukmacherskich esport stawiając zakłady na poszczególnych graczy, lub ich teamy.

esports

Aby zakwalifikwać się do profesjonalnych zawodów należy przede wszystkim dużo grać, na tyle by stać się w tym dobrym. Ponadto, niektóre platformy internetowe organizują oficjalne turnieje (np. ESL PLAY) graczy. W taki właśnie sposób wyłania się najlepszych, którzy mają szansę na zwycięstwo w Electronic Sports World Cup. Na chwilę obecną najbardziej populare tytuły, o których słyszał każdy miłośnik gier komputerowych to: Counter Strike Go, Dota 2, League of Legends, StarCraft2, Call of Duty. Czym charakteryzuje się każda z nich?

Counter Strike, czy Call of Duty tak zwane schooter games, my Polacy nazywamy je po prostu strzelankami. StarCrafts2, League of Legends i Dota 2 to strategie czasu realnego (Real Time Strategy). W każdej z tych gier bawią się tysiące graczy z całego świata. Niektóre z opcji np. Dodatkowe moce bohaterów, armii, etc. można dokupić, inne są dostępne całkowicie za darmo. Niemniej, aby grać wystarczy zarejestrować konto podając swój adres e-mail.

Esport w Polsce coraz bardziej nabiera rozmiaru profesjonalnego, poważnie traktowanego sportu. W sieci można znaleźć rankingi poszczególnych drużyn w oparciu o ich mecze (np na stronie esports now). Jest to świetne źródło informacji, które pozwala sprawdzić jak silne są poszczególne teamy i przanalizować na kogo zagłosować. Esport Rankingi, statystyki, wyniki … to wszystko zaczyna przypominać rokowania, co do najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych.

Również w Polsce, organizowane są profesjonalne mistrzostwa esport, jak te, które odbyły się niedawno w Katowicach: ESL One Katowice. Gracze, którzy tam wystąpili już teraz zyskali popularność na miarę gwiazd sportu. Dzieciaki (niewielu z nich ma ukończone 18 lat) zapraszani są na sesje zdjęciowe i wywiady. Zachęcamy do obstawienia zakładów bukmacherskich esport na mecze esport i podkręcenia już i tak silnych emocji jeszcze bardziej. Wygląda na to, że esport w Polsce rośnie w siłę i staje się coraz bardziej powszechny.

esports konkurs
My, nazwalibyśmy e-sport bardziej cywilizowaną wersją ‘Hunter Games’. Okazuje się bowiem, że oglądanie na żywo rywalizujących ze sobą zawodników i obserwowanie zawodów, gdzie giną ich awatary może być równie ekscytujace, co oglądanie meczu piłki nożnej. Popularność e-sport w Azji przerosła wszelkie oczekiwania i powoli przenosi się do Europy. Na starym kontynencie musi się jednak ona zmierzyć ze streotypami i nagatywną opinią. Nie chcemy przecież, by nasze dzieci spędzały kilkanaście godzin przed komputerem grając w gry. Tymczasem dzisiejsi mistrzowie esport, choć owszem spędzali godziny przed ekranem PC-eta, posiadają również bujne życie towarzyskie i umięśnione ciała. Dopóki esport nie pozbędzie się stygmatów, dopóki nie zostanie zaakceptowany przez szersze grono odbiorców.

Esport przewodzi na scenie bukmacherskiej dzięki COVID-19

Bez wątpienia pandemia koronawirusa wpłynęła na funkcjonowanie każdego obszaru gospodarki. Negatywne efekty rozwoju wirusa wpłynęły także na biznes zakładów bukmacherskich, który niesamowicie ucierpiał z powodu oficjalnego anulowania większości wydarzeń sportowych.

Obecnie, gdy świat sportowy niemalże stanął w miejscu, fani bukmacherki mają możliwość obstawiania zakładów z ligi białoruskiej bądź Nikaragui, co nie do końca jest tym, czym ekscytuje się większość z nas. W świetle nieszczególnie interesującej oferty sportów tradycyjnych, bukmacherzy szybko zrozumieli, że cała nadzieja spoczywa w… e-sporcie. Jeszcze parę miesięcy temu piłka nożna czy siatkówka były najczęstszymi wyborami użytkowników, a dziś są to CS:GO czy też LOL.

 

Dotychczas to STS był niewątpliwym liderem oferującym całą masę zakładów e-sport, a teraz dołącza do niego mnóstwo innych firm, które w pośpiechu aktualizują swoje portfolio. Nic dziwnego, gdyż w obecnych czasach jest to jedyne skuteczne rozwiązanie na pozyskanie klienta, który jest żądny wrażeń pochodzących z zakładów sportowych.

Opierając się na faktach i statystykach globalnych Geng.G, jedna z wiodących organizacji e-sportowych, odnotowała wzrost oglądalności wydarzeń z dziedziny e-sport w Chinach aż o 18,2% w ciągu ostatnich 2 miesięcy.

ESL Pro League, który prezentuje Counter-Strike: Global Offensive Game odnotowało 27% wzrost widowni do 146 000 w meczach z dnia 16 marca ( aż 146 tysięcy oglądających).

Zdaniem ekspertów, w tym roku spodziewać się można około 55 000 profesjonalnych eventów e-sportowych, co z pewnością stworzy wspaniałą okazję dla właścicieli firm bukmacherskich do poszerzenia działalności.

Szybka transformacja gwarancją sukcesu

Przemysł e-sportu fantastycznie zareagował na drastyczne zmiany wywołane przez koronawirusa. Wiele wydarzeń branży e-sportowej odbyło się całkowicie online, a dzięki złożoności technologii (i jej użytkownikom) przejście było szybkie i dość płynne. Co więcej, tam gdzie bardziej tradycyjne wydarzenia sportowe zostały zmuszone do odwołania lub przełożenia, producenci e-sportu dostrzegli szansę na rynku.

Nie ma chyba lepszego przykładu niż e-sportowy „Not the Grand Prix Australia”, który miał miejsce zamiast odwołanego oficjalnego Grand Prix Australii F1. Veloce udało się zachęcić kierowcę F1, Lando Norrisa, do wzięcia udziału w tym wydarzeniu (wraz z wieloma innymi sławnymi graczami e-sportu), a samo wydarzenie doprowadziło do tego, że Norris pobił rekord oferty Twitcha w F1, odnotowując 70 000 widzów!

Takie liczby możemy spotkać w przypadku wiodących tytułów e-sportowych (w tym CS: GO, który pobił rekord 1 milion współbieżnych graczy). To oczywiście spowodowało, że marki e-sportowe zwiększyły swoją ofertę online, co prawdopodobnie doprowadzi do wzrostu przychodów.

Czy e-sport wypełni przykrą lukę, którą na dłuższy okres czasu pozostawiły po sobie tradycyjne sporty? Jeszcze za wcześnie by odpowiedzieć na to pytanie, jednak bez wątpienia jest to trudny czas dla środowiska sportowego, ale także interesujący moment w historii dziedziny e-sportu. Teraz to ona ma swoje przysłowiowe pięć minut, które, jak szczerze wierzymy, może potrwać o wiele dłużej…

 

vector