Rzeczywistość wirtualna w kasynie?

Nick Khin, Dyrektor ds Sprzedaży w IGT:
IGT ma przyjemność wnieść na rynek Wirtual Zone Solution, nowy produkt stworzony wraz z Boyd Gaming. Virtual Zone łączy wyjątkowy kontent z najlepszym, dostępnym oprogramowaniem na rynku i sprawdzoną technologią w celu dostarczenia unikalnego doświadczenia, które nie tylko wyróżni kasyna Boyd Gaming na rynku, co doprowadzi do wzrostu gry.

Lojalni gracze Boyd Gaming będą mogli wykupić uczestnictwo w turnieju VR za ustaloną opłatą. Gracze zorganizowani w 2-osobowe zespoły będą mogli rywalizować w grze Siege VR, z kolei indywidualne pojedynki będą możliwe w Archery VR za obniżoną ceną.

Wydaje się, że rzeczywistość wirtualna w kasynie to niezbyt dobre połączenie. A jednak możliwe. Już niebawem w Las Vegas Casino i The Orleans Hotel powstanie ‘Virtual Zone’, platforma, która będzie umożliwiała zabawę w przestrzeni wirtualnej. Co to oznacza?

Rzeczywistość wirtualna wydaje się być bliższa grom na PC. Rzeczywiście można tak uznać i nie będziemy tutaj dyskutować. Trudno nam też ocenić, ilu na 100 fanów gier komputerowych gra w kasynie. Niemniej jednak to w najsłynniejszym kasynie postanowiono połączyć te dwie branże i zainstalować platformę, która umożliwi grę w przestrzeni wirtualnej. Komu zawdzięczamy to przedsięwzięcie? IGT (International Game Technology) i Boyd Gaming, dwie firmy, które zjednoczył jeden projekt. Podejrzewamy, że odniesie on sukces na miarę Pokémon Go.


Pokémon Go – o co w tym chodzi?

Chyba każdy z nas słyszał o tej grze miejskiej, która pojawiła się w 2016 roku. Pokémon Go korzysta z technologii rzeczywistości rozszerzonej, co oznacza, że rzeczywistość wyobrażona jest kompatybilna z otaczającym nas światem realnym. Gracz korzysta ze smartfona z wbudowanym żyroskopem, który umożliwia nawigację. Dzięki technologii GPS z kolei możliwe jest ustalenie, w którym miejscu znajduje się gracz. Celem gry jest złapanie Pokemona. By tego dokonać, gracz musi się poruszać, którego awatar porusza się jednocześnie w wirtualnym świecie.

Virtual Zone w Las Vegas

Na czym będzie polegała zabawa w Las Vegas? Tym razem nie chodzi o ‘złapanie króliczka’. Gracze będą mogli rywalizować ze sobą w wirtualnych turniejach łuczniczych ‘SiegeVR™’ i ‘ArcheryVR™.

Matt Ryan – dyrektor ds. marketingu w Boyd Gaming:

Jesteśmy podekscytowani możliwością zaoferowania naszym klientom rozrywki w przestrzeni wirtualnej w stworzonej przez IGT.
Instalacja platformy rzeczywistości wirtualnej w kasynie hotelu Orleans jest krokiem na przód we wzbogacaniu naszej oferty w nową, interaktywną formę rozrywki, która może być atrakcyjna dla innego profilu graczy.

Czy tak będzie wyglądało kasyno w przyszłości?

Czy będzie ciekawie? Tego jeszcze nie wiemy. Na pewno rzeczywistość wirtualna w kasynie wnosi coś nowego do branży. Być może w ciągu kilkunastu lat każde kasyno będzie miało swoją wydzieloną przestrzeń, w której będzie można bawić się w rzeczywistości wirtualnej. Z pewnością branża ta będzie się rozwijać. Biorąc pod uwagę jaką popularnością cieszy się e-sport i sporty wirtualne śmiemy twierdzić, że rzeczywistość wirtualna w kasynie zagrzeje miejsce na dobre. Być może za kilkadziesiąt lat zajmie ona miejsce kasyna na żywo i gier rozgrywanych przez krupiera. Czy to dobrze, czy źle? Tego nie możemy jeszcze ocenić. Z pewnością jednak jesteśmy u progu znacznych zmian w kasynie.